novinky ze slumu…

January 6, 2012

Novinky ze slumu, aneb nemůžu se nepochlubit 

Tohle si prostě nemůžu nechat pro sebe! Včera jsem byla v House of Jesus, tedy slumu kde pracuje Momoh – devatenáctiletý kluk, ale velký šikula to je. Jak jsem psala v minulosti, za peníze vydělané šitím sukniček si zaplatil odpolední školu, kam pravidelně chodí.

Ale to není všechno. Kladla jsem mu na srdce, ať si vydělané peníze schovává a alespoň část dává stranou. A co vám budu povídat, jsme v Africe, kde lidi nemají vůbec ale vůbec nic a 40% postižených lidí tu žebrá na ulicích!! jsem možná i trochu počítala s tím, že Momoh peníze rozfofruje. (ale i kdyby: sám si je vydělal a to je pro něj zkušenost k nezaplacení). Ale pozor: tenhle kluk je frajer. Sám!!!!!! (kluk ze slumu co děsně pajdá a je mu devatenáct  let!!!) si založil účet v bance!! (já jsem mu to po novém roce chtěla stejně navrhnout, on už to udělal!!!) a to není všechno: nabídl se, že sám za ty peníze koupí látku a ušije sukni, kterou já pak budu nabízet. Navíc ještě zkoumal, jestli si myslím, že by lidi v Evropě měli zájem i o další typ látky. Jsme domluvení, že ho oni koupí, já nafotím a pošlu dál.

Tohle je naprosto fenomenální úspěch a je možný jen díky tomu, že vy jste si ode mě sukničku koupili! Strašně moc moc moc vám děkuju! Bez nadsázky jste dali tomuhle klukovi NADĚJI!!!

Jen pro ilustraci toho, jaký je to úžasný úspěch: naprostá většina lidí ve slumu celý den posedává, pospává. Ale i lidé žijící mimo slum mají často velmi malou motivaci šetřit peníze, pracovat, snažit se. Nechci nikoho obviňovat, ale je tu hodně rozšířené očekávání toho, že přijde charita a nakrmí je. Servis a „služba zákazníkovi“ je tu v podstatě neexistující a flexibilita (v postatě ve všech) naprosto minimální.

A pak je tu Momoh. Tenhle kluk na to má! Nepřestane kulhat, ale neprobendí svůj život a nestráví ho čekáním na „spásu“ co se nejspíš nikdy nedostaví. Vymýšlí co a jak podniknout, jak pracovat a co nabídnout zákazníkům! A navíc je úžasným příkladem pro ostatní. Je to velký šikula, co potřeboval malé popostrčení.

Ani nevíte, jak jsem byla šťastná!

Dííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííky!

Leave a Reply

